måndag 11 november 2013

Att få veta lite mer

Tjing !
 
Hoppas dagen har varit bra.
 
Idag tänkte jag att ni skulle få veta lite mer om mig och hur mitt liv sett ut hittills, hoppas ni inte somnar, haha ;) 

1972 - Då tittade jag ut

1974 - Mina föräldrar skilde sig, jag och brorsan bor hos mamma

1977 - En skrollandocka satt bredvid mig när jag vaknade på julafton, minns det som igår

1979 - Började skolan, läskigt och spännande

1982 - Fick glasögon, vilken lycka

1984 - Tyckte jag var skit cool i mina gråa stövlar

1978-1984 - Testade alla möjliga idrotter, handboll, dans, gymnastik, volleyboll och fotboll.
Mycket pengar gick åt till medlemsavgifter

1985 - Stor tjej, började på högstadiet. Bönderna från landet kom i samma klass, jösses bönder i klassen, hur skulle det gå ? (en av bönderna är för övrigt idag en av mina bästa vänner)

1986 - Första kärleken. Lusse i 8:an, smakade på starkare dricka än cola.

1987 - Festade och dansade loss i parken till Trance Dance, Magnus Uggla och Lena Philipsson

1988 - Började gymnasiet, 2-årig Handel och kontor och hade hur kul som helst. Tyckte jag var vuxen men det tyckte inte mamma.

1989 - Mycket fotboll och kompisar i Kinnarps/Slutarp. Jobbig tonåring som bara ville ha Lewis kläder.

1990 - Studenten, wow va kul vi hade. Hösten - började läsa igen, hann knappt börja innan jag slutade, plugga var inte min grej. Arbetslös i 2 veckor. Fick jobb och körkort på samma dag.

1993 - Flyttade hemifrån, vilken frihet. Träffade Niklas

1994 - Jag och Niklas flyttade ihop. Sommar på Gotland, vilken sommar.

1995 - Förlovade oss i Varberg

1996 - Tvättade våra underkläder ihop och jag blev gravid, lycka :)

1997 - En varm sommardag, 15 dagar över tiden kom han äntligen Eric 4310 g 54 cm lång och sönderriven i ansiktet. Så planerad och älskad från första stund .

 
1997-1999 - Gallsten till och från 
 
1999 - Köpte hus. Opererad för gallsten
 
2001 - Eric börjar spela hockey 4 år gammal. Köpte första husvagnen. Fick psoriasis.
 
2007 - Sålde huset, folk trodde vi skulle flytta isär. Vi gifte oss. Resa till Egypten.
 
2010 - Bytte jobb, mådde skit, sjukskriven, nytt jobb igen.
 
2011 - Allt ordnar sig tillslut. Resa till Egypten
 
2012 - Firar nyår i Sälen med bästa vännerna och alla barn och ungdomar. Underbara dagar.
Läste en massa ekonomikurser på kvällstid.
 
2013 - Eric flyttar hemifrån, det gör ont i mamma-hjärtat. Ny bil, nyare husvagn. 20 år med Niklas.
 
 
Fortfarande vaken ? Ja, det var lite som har hänt i mitt liv, självklart så har det hänt mycket mycket mer, och alla somrar i Halmstad, åh underbara.
 
Ha en skön kväll och bra start på veckan
Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Kul att läsa lite mer om dig och ditt liv.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åh vad skoj att få veta lite mer om Dig :-) Jag somnade då inte! Kram och ha en bra fortsättning på veckan.

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket underbart mysigt inlägg! Jag är 71:a, så vi är nästan lika gamla ;) Mina äldsta döttrar har båda psoriasis, så jag vet hur jobbigt det kan vara…
    Kul att läsa lite mer om dig!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig läsning, ingen risk man somnade till den inte! Kul att få veta lite mer om Dig! Grattis till Era 20 år tillsammans.
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Det är bara kul att läsa lite mer om dig bakom bloggen!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Och jag har fått vara med på din/eran livsresa, kram på dig min bästa fina vän! <3

    SvaraRadera