onsdag 13 november 2013

20 år och sjukstuga

Tjing !
 
Onsdag mitt i veckan och nu är det bara nedförsbacke till helgen, härligt.
 
Idag är det en datum vi hade tänkt fira lite extra jag och Niklas, 20 år tillsammans. Var har dom åren tagit vägen ? 20 år sedan han ville följa med mig hem från utestället vi var på och titta på mina tapeter, haha. Om han fick det ? Nix, han fick nöja sig med mitt telefonnummer :) Och ja han ringde mitt i natten för att kolla om han hade fått rätt nummer, gulligt.
 
Hur som helst hade vi tänkt att ta tåget till grannbyn för att äta och dricka gott och fira våra 20 år. Men det fick vi ställa in, istället ligger jag här i soffan under filten, gosar ner mig i kudden och dricker varmt och knaprar alvdeon och hoppas på att det onda i min kroppen ska försvinna. Under tiden lyssnar jag på Peter Jöbacks julskiva och hoppas att min frusna kropp ska bli varm av alla ljus.
 
Fick med mig en bukett tulpaner hem när jag svängde förbi mataffären för att köpa alvedon. Säsongens första bukett, finns det några vackrare blommor ?
 
Nä nu ska jag nog förflytta mig från soffan till sängen och hoppas på att det blir jobb i morgon också.
 
Ha en mysig lill-lördag.
Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Tack för titten rara du:).....vita tulpaner är bäst :))) så fint!......joo då pappsen mår bättre...han fick en propp i hjärnan på höger sida....så han hade tur i oturen....(ingen blödning)....vänster armen hänger inte med, men han har minnet i behåll kan prata och gå....så nu är det rehabilitering som gäller....han är kvar på sjukhuset.....
    Ha en fin kväll min vän!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att vara sjuk men det låter som ett ganska mysigt firande trots allt. 20 år är onekligen imponerande. Kramar Liza

    SvaraRadera
  3. Fy för att vara sjuk :(
    Krya på dig nu, och grattis till 20 härliga år tillsammans <3
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till era 20 år tillsammans :-)
    Så trist å bli sjuk när en har roliga planer. Hoppas du snart piggnar till så ni kan komma iväg och äta gott. Skickar en Krya-kram!

    SvaraRadera