tisdag 9 oktober 2018

Det där med motivation

Hej hej !

Satt länge med min tekopp idag innan jag kom iväg ut, ut på en löprunda. En löprunda som för övrigt gick riktigt dåligt, sprang och gick om vartannat, inte alls någon rolig runda. Tvingade mig verkligen ut, tänkte att det blir nog bra när jag kommer ut, men icke, jag hade verkligen igen motivation. 
Det enda jag har gjort det sista är att gå promenader, inget fel i det alls och det är riktigt skönt, 
men jag behöver få upp mitt flås.

Det är ju ett tag kvar men jag ska ju åka kortvasan, 3 mil på skidor. Så jag känner att jag behöver komma igång, både med konditionen men även med styrkan, det är jobbigt att åka 3 mil på skidor om man inte är stark i mage och rygg.

Men frågan är om jag ska skaffa mig ett gymkort här i stan eller ska jag nöja mig med gymmet vi har på jobbet ? Och hur tusan ska jag få fram motivationen igen ? 


Fin kväll till er !
Kram Pia

1 kommentar:

  1. Det känns ibland som att alla andra har det så lätt att hålla igång sin träning och sin motivation så det är skönt å läsa ditt inlägg �� På resan körde jag tennis och vattengympa nästan alla dagar och det var ju så roligt. Här hemma åkte jag direkt på halsont... Och plötsligt känns det jobbigt med träning. Fick hem en mountainbike idag som jag fick i present. Hoppas den kan få fart på mig och motivationen �� Kram till dig.

    SvaraRadera