onsdag 5 juni 2013

Sjung om studentens lyckliga dag....

Tjing !
 
Som så många andra städer så hade även vår lilla stad studentfirande. Så fina alla är, tjejerna i sina vita klänningar och vackra frisyrer och killarna i sina kostymer, dom ser så vuxna ut helt plötsligt.

Det är inte utan att man längtar tillbaka till man var 18 år och tog studenten, eller ? Nää, kanske inte att vara 18 år igen, men känslan och ögonblicket med allt vad den dagen innebar.
 
Jag har en släkting som tog studenten idag och jag var där och uppvaktade. Niklas och Eric uppvaktade en ledare i hockeyn, så vi fick dela på oss.
 
Vi hade jätte trevligt och fick riktigt god mat och smarrig tårta. Träffade även en annan släkting från Malmö som jag inte har träffat sen vi var små, hoppas det inte går 30 år till nästa gång vi ses ;)
 
Nä, nu ska jag slänga in handduken, ska upp tidigt i morgon, Eric ska tävla, ser jag fram emot.
 
Ha en fin kväll !
Kram Pia 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar