lördag 9 januari 2016

Hej snöiga lördag

Hej hej !

Här vaknade vi upp till en mulen dag med några minus grader och snöflingor som flyger i luften. Så vackert det är ute nu.
Nu har visst både slalombacken och längdskidspåren öppnat här i vår lilla stad, härligt för dom som gillar det.

Tänkte åka till grannbyn en sväng idag, men det får nog vänta några dagar, dels vill jag inte ut på vägarna i onödan nu när det är halt ute och sen känner jag mig inte riktigt pigg. Fick fruktansvärda magsmärtor i går som fortfarande hänger i lite i dag, betydligt bättre men inte på topp.

Så jag ligger i soffan under filten och blir lite inspirerad istället...och läser bloggar och dricker te,
grannbyn finns ju kvar :)



Hoppas ni får en fin lördag :)
Kram Pia

9 kommentarer:

  1. Älskar snön och ljuset som kommer med det...
    hoppas du piggar på dej!

    SvaraRadera
  2. ha en fin helg du med...och krya på dej nu!!!
    Solen skiner idag och vi har 22- grader, brrr!!
    Nu ska jag ut en sväng och ge fåglarna lite mer mat !!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Krya på dig och som sagt grannbyn finns kvar och det är mysigare att ligga inne i värmen och njuta av te och böcker :)
    Stor Kram till dig finaste !!!
    ps Du gissade rätt :)

    SvaraRadera
  4. Så skönt att kura under filten, dock inte med magont förstås.. Hoppas Du mår bättre nu! Dom böckerna skulle jag med vilja bläddra lite i...
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Ush, ont i magen är bland det värsta tycker jag. Krya på dig snabbt nu!!
    Och som sagt, det är onödigt att ge sig ut på vägarna om man inte är tvungen.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Skönt att ha en lugn dag hemma och dumt att ge sig ut på vägarna nu. Hoppas magen snart blir bättre, kram

    SvaraRadera
  7. Det ljusar verkligen upp med snö, bara vägarna blir fria och bra att köra på. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Hoppas du mår bättre i dag!
    Säker stil har jag funderat på, den andra har jag men har inte lagat nåt ur den... Kram J

    SvaraRadera