söndag 19 november 2017

En rimlig sysselsättning

God förmiddag !

Här går jag och fortfarande hasar omkring i myskläder, dricker glögg och äter pepparkakor. Känns ganska rimligt om man tittar ut. Snön yr utan för fönstret och även om jag vet att det snart kommer att försvinna så älskar jag det, julkänsla på hög nivå.



(ser ni vår soffa som har fått nytt tyg och några nya kuddar, ska snart visa mer, väntar dock på en kudde som jag hoppas dimper ner i brevlådan snart) 


Läser inredningstidningar och bloggar och försöker hitta massa inspiration till advent. Hur vill jag att det ska se ut hos oss till advent. Jag vet nog hur jag vill ha det, inte så stor skillnad från tidigare år faktiskt. Har börjat ta fram och titta vad vi har, ja bara titta än så länge och sen stoppa tillbaka det på sin plats igen. Har sett att det är många som tjuvstartar riktigt tidigt i år, och jo det har jag väl också gjort, med en hyacinst. Men där får det räcka, om man inte räknar glögg, pepparkakor och julmusik förstås ;) 

Det är väl så här min dag kommer att se ut idag tror jag, ska ta mig till mataffären en sväng sen kanske.

Vad hittar ni på idag ? Har ni fått snö ?

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Sov fram till lunch idag och såg då att det hade kommit några korn hemma på min gata.

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt perfekt söndag för mig! Hos oss var det fullt upp..!! Födelsedagsfirande för kära maken, tyvärr en inställd helikoptertur över Västerås, makens födelsestad ( vi bor ju i Sala, grannstaden)pga av lätt snöfall och molnighet. Så nu får vi vänta till en klar helgdag!!
    Önskar Dig en ny fin vecka, kram Kate

    SvaraRadera