lördag 8 november 2014

Bland åkrar och ruiner

Tjing !

Sitter i soffan under filten, alla ljus är tända men känner mig fortfarande frusen efter dagens fotokurs. Idag var vi ute och fotograferade, bland åkrar, ruiner och träd som är över 500 år gamla. Vi tog dom mesta bilderna vid Gudhems klosterruin, hur vackert som helst. Till sommaren kommer jag absolut åka dit och fotografera.
 
Shit, vad roligt det är, har verkligen hittat något som ger mig så mycket, nu ska jag bara bli bra på det också, för det är svårt, riktigt svårt. Jag vill gärna ha en mall vad som är rätt och fel, men det finns ju så klart inte. Det jag tycker är för mörkt tycker våran kursledare är jätte bra, ja ja, jag får lita på honom helt enkelt.
 
Några av de 150 korten jag tog idag.
 





 
Man ser verkligen skillnaden på korten när man gör egna inställningar mot att använda autoknappen som jag alltid gjorde förut.
 
Vad har ni gjort idag ?
 
Ha en fin kväll!
Kram Pia

12 kommentarer:

  1. Skulle också vilja gå en fotokurs men då måste jag åka 6 mil enkel väg och det känns inte så lockande tyvärr. Fina foton och vilket härligt ställe ni var och fotade på. Förstår att du tyckte det var skoj :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint ställe... Kul med fotokurs! Jag har ingen ro nu men det hade varit roligt :-)
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Jag skulle också vilja gå en kurs där jag får lära mig hur man "ska" göra.
    Idag (eller igår) har jag jobbat, sovit lite, firat far och nu jobb igen! :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina! :-) Bli ju själv lite sugen på fotokurs. Har ju försökt mig på att läsa manualen och testa lite.......men jag är ju ingen älskare av manualer tyvärr. Lättare när ngn instruerar. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder! Vilket fint ställe nu varit och fotat på. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Så kul med en foto-kurs och vilka vackra bilder! Ha en fin söndag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra bilder, gillar den med grinden Wooow! Jag försöker att lära mig inställningar, men är bekväm med den där Autoknappen Fniss! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig miljö, så fina bilder. Kram.

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra bilder. Vad duktig du är. Borde också anmäla mig till en foto kurs, älskar ju att fotografera.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Fina kort och det sista gillas av mej !!!
    Ha en fin Fars dag!
    Kram bia

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder. Idag har jag varit hos mina föräldrar, pluggat, ätit god mat och firat pappa. En bra dag!

    SvaraRadera
  12. Vilket fint ställe att fotografera vid:) Kan tänka mig att det kommer vara jättevackert där på sommaren. Nu är ju den tråkigaste tiden på året att fota ute. Men jag tycker du fick fina bilder.

    sv: Tack snälla du för dina krya på dig kommentar♥

    Kram

    SvaraRadera