måndag 8 december 2014

Att slå in julklappar

Tjing !
 
Det där med att slå in julklappar det måste man lägga ner lite tid på tycker jag. Ett fint paket är ju nästan lika viktigt som innehållet. Så det har jag roat mig med, att slå in paket, lyssnat på Peter Jöback och druckit glögg, mmh mysigt värre. Jag är nog just nu inne i den bästa julstämning man kan tänka sig. Myser för fullt, äter alldeles för många skumtomtar och luktar på hyacinter flera gånger om dagen, finns det någon ljuvligare doft, jag tror nog inte det.


 
Är långt ifrån klar med julklapparna så det blir nog ett gäng till att pyssla med.

 
Har ni börjat slå in julklappar än ?
 
Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Jag gillar också att lägga tid på inslagningen men till barnen känner jag att "vanligt" jultomte papper räcker det rivs ju upp och åker i återvinningen nästan med detsamma...
    Så fina paket du gjort..

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Här blir det bara julklappar till dottern som är 19, så det är inte så svårt att köpa till henne ;))
    Och hyacinter doftar jul och den påminner mej om min farmor...vi var där jämt när vi var små, och hon hade alltid hyacinter ;))...och skumtomtar...jaa du, jag har ett lager, hihi...
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Håller med! Ibland lägger jag mera krut på paketinslagningen än på innehållet! Älskar att slå in vackra paket!
    Önskar dig en fin luciavecka! Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Ja jag tycker att det är jätteviktigt med fina paket. Jag ser alltid fram emot att slå in:) Förresten den där inredningsbutiken du var i i Gällstad, så mycket fint, jag följer henne på instagram! Kram

    SvaraRadera