fredag 20 december 2013

17 dagar och årets julklapp

Tjing !

Ja då var jag hemma från jobbet, och nu väntar en ledighet på 17 ! dagar. 17 dagar att bara vara, inga måsten utan bara njuta, sen kan det ju vara vissa saker som man bör göra men det är ju en annan femma ;) 17 dagar att vara med familjen, vänner och ta dagen som den kommer, gillart skarpt.

Sista dagen på jobbet innan julledighet är alltid något speciellt. Man frågar kollegorna om dom är klara med julklapparna, någon skickar ett roligt mail med en tomtehälsning, en annan går och trallar på en jullåt. Killarna är uppklädda till tänderna i kostym, skjorta och slips, dom är så fina.
 
Varje jul blir vi bjudna på ett underbart gott julbord av företaget och när vi har ätit klart så går vi och hämtar våran julklapp. Alltid lika uppskattat och alltid lika roligt när man funderar på vad det kan vara i paketen.
 
Nyfiken som jag är så rev jag upp paketet och det här var årets julklapp. Alltid bra och genomtänkta julklappar.
 
 
Nu inväntar jag mina grabbar som kommer vilken minut som helst, så här hinner jag inte sitta längre ;)
 
Ha en riktigt skön fredag.
 
Kram Pia
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Åh så skönt med ledighet! Hoppas att bordena blir få :)

    Tack snälla, ha en finfin fredag <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. Kanon julklapp ju!
    Vi fick en matlåda i år med ostar, marmelad, senap o grejer.. Kul att få!
    Kram o njut av din ledighet (det gör jag)

    SvaraRadera