tisdag 26 juni 2018

Cykeltur

Hej hej !

Helt galet, värmer fortsätter och ingen är gladare än jag. Vi sitter ute på frukosten på jobbet och på lunchen tar vi en promenad, skönt att komma ifrån lite och njuta av det fina vädret även dagtid.

Även igår var det en ljummen kväll så jag (ja det är sant) föreslog att jag och Niklas skulle ta en cykeltur. Jätte skönt och vi fick ihop nästan 3 mil, det är bra för att vara mig, även om det inte gick särskilt fort.

Sånt måste ju såklart förevigas.  Så vi stannade i en uppförsbacke, vilket inte var så särskilt smart så här i efterhand. När vi hade fotat klart så satte jag fast den ena foten i pedalen, började cykla och skulle snabbt få fast den andra tänkte jag. Men det gick lite för långsamt så jag föll som en fura rakt ner i asfalten, jag hann alltså inte få fast den ena foten och heller inte ur den andra så där låg jag. Med ett litet blåmärke i handen, skrapsår på armbågen och en öm höft så var det bara resa på sig och cykla vidare. Ja jag stod nästan still så det gick bra, men tänkt dom som kör i 40-50 km/h och kraschar, hua hemska tanke. Så min lilla vurpa var inte så farlig :)  





Fin kväll till er !
Kram Pia

1 kommentar:

  1. Härligt! Jag måste nog ta fram min cykel ur garaget snart. Kraaaam Pia

    SvaraRadera