tisdag 12 juni 2018

3 mil

Hej hej !

Wiiii, vet ni vad jag har gjort ? Jag har anmält mig till kortvasan, 3 mil på skidor. Jag har inte åkt skidor så länge och det längsta jag har kört är 16 km. Men jag tänker att det är ju ett tag kvar, bara hoppas på en bra vinter så jag kan träna. Men jag måste träna kondition också, inte bara teknik, så det är bara att köra igång, för jag vill inte vara otränad när jag står där på startlinjen.

Tanken från början var att jag skulle köra tjejvasan, men nu ville både Eric och Niklas köra kortvasan och då är det ju roligt att göra det samtidigt, även om jag bara kommer se ryggen på dom ett kort ögonblick :) Sträckan är den samma, 3 mil på skidor, oj oj oj. 

Men jag är pepp, ska bli jätte roligt.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Men åhhh, vad roligt!! Den körde jag när jag gjorde Tjejklassikern!! Jättekul, en folkfest och såååå bra arrangerat! Kunde jag så kan du... Ett tips är att det är bara att kunna åka "ur spår" i backar - många ramlar.. eller vänta tills det är tomt framför dig när du åker ner.. ;) :)!
    Lycka till - Kraaam Kate

    SvaraRadera
  2. men va roligt o det kommer nog att gå super bra för dig :) bra jobbat kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt, vilken härlig utmaning. Lycka till. :-)

    SvaraRadera