måndag 15 augusti 2016

Måndag och en dagens

Hej hej !

Första dagen på ny vecka avklarad, kanske är det många av er som precis har kommit tillbaka från semestern, första arbetsdagen. Själv är jag inne på tredje jobbveckan, hur fort har inte det gått.


Riktigt länge sedan jag skrev en dagens, så det kör vi på idag tycker jag :)


Klockan :  18,30

Nu :  Snart iväg på möte i cykelklubben

Tidigare :  Fixat lite hemma, tvättmaskinen är igång...som vanligt

Kläder :  Grå kavaj, svart topp och svarta byxor

Borde :  Slänga mina sommarblommor, har blåst och regnat sönder, super fula. Lite trist att slänga sommarblommorna redan, det är ju trots allt bara augusti.

Längtar till : Lördag, då ska vi till Motala med vänner och på kvällen till Linköping för att kolla / lyssna på Lars Winnerbäck. Vi bor hos Eric en natt då han är på läger i Kalmar.

Undrar : Om den där goa sommarvärmen ska fortsätta, jag älskar hösten men några dagar till kan vi väl få

Känner mig : Trött, både i kropp och knopp, mycket som snurrar i huvudet

Tycker att : Vi borde göra om lite här hemma, gardiner har blivit solblekta och behöver bytas ut, likaså soffan, nytt tyg på den kanske och lite fräsch färg på väggarna. Kanske kan bli lite höstprojekt :)

Gillar :  Brickan i köket med lull-lullet på, inget nytt men jag gillar´t ändå

Gillar inte :  Att ont i magen börjar kännas som ett normalt tillstånd för mig

Citat :  Tystnad är alltid bättre än skitsnack






Kram Pia

8 kommentarer:

  1. Citatet är mitt i prick, så bra.
    Det där vädret kan man ju inta annat än undra över...mer värme bör vi väl få tycker jag.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att sommaren får stanna kvar ett tag till. Behövs för att en skall känna sig redo för höst och vinter. Kramar Liza

    SvaraRadera
  3. Ja en sommar går fort...alldeles för fort. De flesta har börjat att arbeta igen och allt rullar på som vanligt ;)....vi reser i alla fall till Mallorca nästa lördag och det ska bli kul att få sol och värme igen...det var 16 år sedan vi var i Spanien, så det är på tiden !...såg att det skulle bli varmare iaf i landet ;)
    Önskar dej en fin helg !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Ont i magen-grejen lät inte bra! Hoppas att det släpper.

    Lasse W...alltså den rösten! Han är ju magisk.Hoppas att det blir toppenbra!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Ja, helt galet vad fort det går. Har avklarat två veckor efter semestern nu. Kram.

    SvaraRadera
  6. Hoppas det blir mysigt idag då i Motala :) Hoppas vädret är med er. Här är 2 dagar klara, helt slut *haha* Kram och ha det bäst :)

    SvaraRadera
  7. önskar dig en jättefin vecka
    Kramar!!!!

    SvaraRadera