tisdag 26 mars 2013

Mums med mycket kärlek

Tjing !
 
Sitter här med fötterna på bordet och ett glas rött bredvid mig och firar att det är helg. Mmh så gott det var. Jo, för att nu är jag ledig i hela 6 dagar, ska bli såå skönt, inga måsten och inte så mycket inplanerat. Det är det bästa med påsken till skillnad från jul då allt är helt sjukt hysteriskt, men jag gillart.
 
Bakade kärleksmums i helgen som jag har tryckt i mig ett gäng idag, det var gott, men kanske inte så bra.
 
Är det bara jag som är sån...jag börjar på måndag ? Jag har världens sämsta karaktär, suck !
 
 
(Tårtfatet är från Jelly Bean)
 
Här kommer receptet :
 
3 ägg
4 1/2 dl socker
2,25 dl mjölk
225 g smält margarin
6 dl vetemjöl
4 1/2 msk kakao
1 1/2 msk bakpulver
1 1/2 msk vaniljsocker
 
Blanda ihop allt och häll i en smörad långpanna. 10-15 minuter i ugnen 225 grader.
 
 
Glasyr:
 
150 g smält margarin
3 tsk vetemjöl
3 msk kakao
3 dl mjölk
6 msk socker
 
Rör hela tiden under uppkokning.
Glasyren hälls på direkt när kakan kommer ur ugnen.
Strö över kokos.
 
Lycka till !
 
Snart blir det sängen för min del, ska upp tidigt och åka på roligheter i morgon, mer om det då.
 
Ha en fin tisdagkväll kära vänner
 
Kram Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar