söndag 22 januari 2017

Världscuptävling i skidor

God morgon !

Tänkte ta en lång och skön sovmorgon idag, men det sket sig kan man säga. Vaknade 06,30 av ett ryck, drömde något. Så ja här sitter jag nu vid datorn och ska försöka skriva ner intrycket från igår. Ni som följer mig på facebook och instagram vet att vi var på Världscuptävlingen i Ulricehamn.

Så häftigt att se alla duktiga skidåkare och Kalla och Hellner som båda slutade på en tredje plats, så grymt duktiga. Och Hanna Falk, wow vad hon körde. Sen får vi ju inte glömma "våran" egna lilla stjärna Johanna Hagström, 18 år från vår lilla stad Falköping som var med. Det måste vara hur stort som helst för henne, första Världscuptävlingen endast 18 år och 40,000 som hejar på. 

Alla var så grymma och jisses vilken fart dom har på skidorna......


Men det är inte bara skidåkningen som imponerar utan hela eventet runt omkring, allt som klaffar med logistiken, vi fick åka buss sista biten, maten som man kunde köpa lite överallt, inga långa köer alls som vi märkte(förutom toakön). Så grymt bra allting med tanke på hur mycket människor som det var där.

Stämningen var verkligen på topp och jag är så glad över att jag åkte med, hade inte tänkt det först. 


Jag filmade med mobilen men fick tyvärr inte upp den här, men om ni vill kika så ligger den på instagram där jag heter pia72johansson



Vi hade en fantastisk dag med fint väder och svärföräldrarna.

Önskar er en skön och vilosam söndag !
Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att se och uppleva det och med solen som skiner....en toppendag verkar det som. :-)kramizz och skön söndag till dig också/Laila

    SvaraRadera
  2. Vilsamt har det inte varit här idag !...jag har möblerat om lite och nu är jag helt slut i kropp och knopp !!...ha en fin kväll !
    Kram bia

    SvaraRadera