måndag 16 januari 2017

Hej måndag och god gryta

Hej hej !

Då kör vi igång en ny arbetsvecka igen då, ingen återvändo. Idag blir det nog lite övertid för mig är jag rädd för, sen blir det ett pass i gymmet. Men först jobb såklart.


I fredags var svärmor här hemma och käkade, vi bjöd på en Afrikansk gryta, såå god. Vi fick den hos våra vänner för ett tag sedan och jag var bara tvungen att ta receptet. Och jag vill ju förstås dela med mig av den.

Så varsågoda :)

Afrikansk gryta

2 kg köttfärs
7 dl grädde (vi tog matlagningsgrädde)
3 dl chilisås
3 msk curry
2,5 tsk salt
3 gula lökar

Stek löken och köttfärsen.
Blanda grädde, chilisås, curry och häll över
och låt puttra en stund.




Tillbehör:

Ris
Banan
Mango chutney
Jordnötter
Cocos
Syltlök
Rödlök



Så lätt att göra och såå himla god. Vi bjöd på denna när vi hade släkten här hemma på juldagen och alla tog flera gånger....gott betyg :)


Hoppas ni får en bra start på veckan !
Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Den där måste göras ����
    Ha en fortsatt fin måndagskväll.
    Kram Katja

    SvaraRadera
  2. Ser jättegott ut, sparar receptet. Tack!

    SvaraRadera
  3. Så gott med afrikansk gryta, men jag har nog aldrig gjort på färs...det verkar gott och måste provas!
    Hoppas veckan har varit bra såhär långt, det är ju redan torsdag..
    Kram J

    SvaraRadera
  4. Spännande recept! Alltid bra med grytor om man är flera :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Ser mumsigt ut, alltid gott med grytor och tillbehör. Veckorna går snabbt redan fredag imorgon igen :) Kram Suss

    SvaraRadera