torsdag 10 april 2014

Att vara lite tidigt ute

Tjing !
 
Kanske är jag lite tidigt ute, men påsken är ju så kort, så vill man njuta av lite påskpynt är det bäst att ställa fram det i tid :)
 
Nu har jag väldigt lite pynt, men ändå, måste ju se att det är påsk i alla fall.
En tupp, lite fjädrar och ett ägg så känns det att det är påsk, och så tulpaner förstås.

Tycker för övrigt att påsken är den bästa högtiden, ingen stress, inga måsten, bara lugn och skön.


 

 
Har ni börjat pynta än ?
 
I morgon är det fredag igen, tjohoo :)
Börjar min dag med lönesamtal med chefen, lite pirrigt.
 
Nu ska jag kika in hos er, sen är det kram och god natt för fru Johansson.
 
Pia

9 kommentarer:

  1. Oj så mysigt! Jo jag hämtade min "Påsklåda" för ett stund sedan och checkade läget. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. jag ska inte pynta så mycket...men i morgon ska jag gör ett litet påsk blomster arrangemang och sätta på köksbordet....senare i nästa vecka kommer det väl fram lite pyssel ;)).....men jag gillar påsken ;)...hoppas vädret blir bra också, så man kan vara ute....
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Jag pyntar också sparsamt till påsk. Vi firar inte speciellt så det är en super skön ledighet. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så fint! Här har bara lite fjädrar fått komma fram, ser verkligen framemot påsk ledigheten. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Jag pyntar också väldigt lite, men det bli inte förrän efter helgen. Ännu har jag bara köpt ett par påskblommor, och nya fjädrar. Vi firar inte nåt särskilt, antagligen jobbar mannen på påskafton så vi kommer inte iväg på resa heller. Men det är rätt skönt att bara gå hemma och skrota.
    Håller tummarna i dag att du får en riktigt fet löneförhöjning ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. God morgon,,,,nej pynt har jag inget sen barnen flyttade ut påsken är bara jobb detta året så det blir att äta lite påskmat men inte mer och fina saker du har ju :) vitt så snyggt! ha en skön fredag kram

    SvaraRadera
  7. Finfint pyntat, alldeles lagom i min smak:) Hoppas samtalet går bra! Kram och ha en fin helg

    SvaraRadera
  8. Här blir det inget pyntande. Jag orkar inte riktigt och så ska vi inte vara hemma över påsk i alla fall. Men fint du gjort det:)

    sv: Detta var vår andra gång i Egypten och vi har aldrig blivit sjuka. Jag tror inte att det handlar om maten så som många säger. Jag tror mer det är att visas kroppar reagerar på värmen och sedan att man kanske inte tvättar sig när man tagit i pengarna. Man kan bli sjuk vart man än i världen åker så jag tycker Egypten har fått lite väl dåligt rykte.
    kram

    SvaraRadera
  9. Ååååhhh vilket fint påskpynt.

    SvaraRadera