fredag 17 maj 2013

Liten blir stor

Tjing !

Hur har ni det idag, ni har väl njutit av det underbara vädret ? Själv flexade jag ut redan 12,30, det var väldans skönt.
 
Nu till något helt annat...

Tycker inte det var länge sedan Eric var så här liten, då vi byggde med lego, pusslade, var i djurparken så fort vädret tillät, körde med bilar och byggde garage, fick hur många pussar och kramar som man ville och även fajtades med trotsåldrar. Åren har gått så otroligt fort...

 
 
Nu är han snart 16 år och får börja övningsköra, helt sjukt om ni frågar mig. Så igår var vi hela familjen på handledarkurs. Jösses, tur att inte jag ska ta körkort !! Jag behöver nog läsa på lite och det där med eco driving, inte helt enkelt.  Det var en otroligt lärorik och rolig kurs, han som höll i kursen var väldigt lättsam och rolig vilket gjorde att de 4 timmarna bara flög i väg.
 

 
Så nu är det Eric som sitter i fram och vi får skärpa till oss ordentligt när vi kör och försöka få bort våra fula ovanor.
 
Nu ska grabbarna ut på en cykeltur, men jag sitter nog kvar i soffan :)
 
Ha en fin kväll !
Kram Pia

10 kommentarer:

  1. Min systers dotter är också snart där!! Helt otroligt vad stor hon blir! Men vad roligt och man kommer själv ihåg vilken frihetskänsla det är när körkortet är i hamn två år senare! Ha en trevlig fredagskväll!
    Kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Ja det är galet vad tiden går fort. Mina barn är 5 och 7 och det känns som igår när de var nyfödda. Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du lämnade ett avtryck hos mig så att jag kunde hitta hit! Min yngsta dotter fyller 16 tå torsdag så vi ska också till att övningsköra. Helt obegripligt att åren går så fort! Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Har två barn som är övningskörningsredo. Dottern håller på och sonen ska börja. Har också gått den kursen. Lärorikt:-))

    Önskar dig en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Pia....... ja jisses vad åren går fort. jag vet :)
    å missa nu inte......

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    Välkommen
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Tack för titten i min blogg!!!!
    Jaa tiden går fort, min tjej är snart 18 år och hon övnings kör också
    Men jag tror nog det går lite segt faktiskt, hihi....
    Hoppas du får en trevlig helg....
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Huja vad tiden flyger förbi! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Visst känns det konstigt när de blir så där stora!
    Här har vi 2 killar med körkort och en som ska börja övningsköra :)
    Söt kille ;) kram Suss

    SvaraRadera
  9. Ja gud vad tiden flyger iväg, det ser jag också på mina barn. Samtidigt blir jag bara yngre och yngre *blink* :) Lycka till med körskolan och handledarskapet :))

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. När jag läser det här inser jag att min lilla skrutt också ska bli stor. Måste nog gå och pussa lite på honom ;-)

    Ja det här med körkort har jag också tänkt på. Tur en tog det då för 100 är sedan för nu vete tusan om jag skulle fixa det på en gång. :-) Hoppas ni har en fin söndag! Kram.

    SvaraRadera