tisdag 16 juli 2013

Att vara lite kulturell

Tjing !

Så är det...vi har varit lite kulturella, kan ju inte bara sola, bada och shoppa och äta god mat.
Så nu har vi varit lite kulturella också :)

Har ni varit vid Kullaberg i Skåne och tittat på Lars Vilks konstverk någon gång ? Om inte så tycker jag absolut att ni ska åka dit om ni har möjlighet. Man undrar verkligen vad som rör sig i den mannens huvud, hur tänkte han när han började och vad var syftet ??
 
För att komma dit gick vi i en otroligt vacker bokskog.
 
 
 
Tänkte att jag skulle stå nedanför och kika på konstverket och titta på barnen när de klättrade och fota lite, men icke ! För att komma ner fick man allt ta sig ner i genom lite klättring och smala gångar. Riktigt roligt. Allt är byggt av flytvirke som har blåst in från havet.  
 
 
 
 
 
 
 
 
Det sägs att han har murat in sina föräldrars eller sin frus vigselring/ar i detta konstverk, men vi lyckades inte hitta den/dom
 
 
 
Som sagt åk dit om ni har möjlighet, det var riktigt roligt.
 
Efter det träningspasset blev vi förstås hungriga och åkte till Krapperups slott och hade picknick i parken.
 
Mums :)
 
 
Hoppas ni får en fantastisk dag !
Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Vilken intressant utflykt! Det där stället skulle jag gärna vilja besöka!! Häftigt! Och så supersmaskigt med all god mat efteråt, mums!

    Stööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera
  2. Åh där har jag vänner som varit och de tyckte det var riktigt skoj också. Fin bild på dig! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Var där när jag var liten men nu känns det lite dubbelt när han verkar vilja göra konst som bara provocerar istället för intresserar.

    Vilken god picnic! Och myyycket räkor som jag älskar!

    SvaraRadera