onsdag 10 oktober 2018

Att ha lite funderingar

God morgon !

Så var det onsdag och lillelördag igen då. Dagen består av jobb såklart med lite möten. Ska även göra ett nytt försök med min lilla löprunda som misslyckades totalt igår. Ska ta mig upp till berget istället för att springa på gatorna, kanske blir bättre, ja vi får se helt enkelt.

Men hörrni, har ni börjat få lite längtan till advent ? Jag toklängtar och huvudet går på högvarv hur jag vill att det ska se ut här hemma till advent och jul.

Just nu går tankarna mest på vad jag vill ha för adventsljusstake. I vardagsrummet ska jag ha min Georg Jensen ljusstake, den har hängt med några år men jag gillar den så den får hänga med ett tag till. Med röda ljus, blir nog fint. Ska chocka min grabbar i år tänkte jag med att ha lite rött i vardagsrummet.


Till köket är jag lite sugen på en sån här fin Kubus ljusstake.




Kan bara inte bestämma om jag vill ha en vit eller svart.


Dom sista ljusstakarna är ju inte så billiga, men jag tänker att det är en ljusstake som kan vara framme året om. Håller ni med mig ?

Något mer som jag gärna skulle vilja ha till advent och jul är ett änglaspel, dom är ju så fina och massor av vackra blommor såklart.

Ja är man julnörd så är man, då börjar man fundera redan i oktober. 
Och vet ni....jag har köpt den första julkappen :)


Ta hand om er !
Kram pia

1 kommentar:

  1. Älskar advent... och jag bor mest grön till jul, naturen. Har så svårt för rött hemma hos mig själv.
    Nu ska jag ta mig ut på en löprunda... Kraaam Kate

    SvaraRadera