måndag 18 juni 2018

En helg i Danmark

Tjingeling !

Ny vecka nya möjligheter, men en kort vecka, alltid skönt. Tänk att till helgen är det redan midsommar, galet vad fort denna våren har gått. På jobbet går halva styrkan redan på semester nästa vecka, själv har jag två veckor kvar att jobba efter denna.

Men i helgen som var va vi i Danmark på en liten minisemester, Eric tävlade så det var därför vi åkte dit. Det var en halv Iron Man som han körde. Simmade 1900 meter, cyklade 9 mil och efter det blev det lite löpning på 2,1 mil. Allt detta gjorde han på 4 timmar, 26 minuter och 28 sekunder. Hans mål vara att komma under 4 timmar och 30 minuter totalt, vilket han klarade galant.

Jag kan bara säga att jag är riktigt imponerad av honom, han kom på 13:e plats av 89 i hans åldersgrupp 18-24 år.    

Och vi hejar, tjoar och skriker som vanligt, bara positiva hejarop såklart.

Fokus före tävlingen


En väldigt nöjd och glad Eric kommer i mål

  
Och väldigt väldigt trött 


Stolt över sig själv, med all rätt. Ännu en medalj till samlingen :)


Det var våran helg det, vad har ni gjort ?

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska supporters ni är. En härlig helg verkar ni haft och Grattis till sonen. Vi har varit i Järvsö Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag fattar ju som "tränar" själv, vilken jäk*a prestation grabben gör...!!!! Jag bugar över hans kämparglöd, och för hans föräldrar som alltid finns vid hans sida!! Den medaljen är han sannerligen värd!
    Kraaam Kate

    SvaraRadera