tisdag 12 december 2017

Att vara i lite stämning och julgodis

Hej hej !

Men har man inte kommit i julstämning nu så säg. Här är det några minus grader och det har kommit en del snö, tänk att det där vita kan göra så mycket för stämningen.

Åkte direkt till matbutiken efter jobbet och köpte hem det som behövdes till lite julgodis. Ja jag ju nästan bara en sort, detta är min favorit.



Chokladgodis

100 g smör
25 vita marsmallows eller sega sockerbitar (jag tar alltid marsmallows)
3 dl strösocker
2 dl grädde
200 g mörk blockchoklad

Gör så här :

Smält smöret i en kastrull
Klipp itu alla marsmallows och lägg dom i kastrullen. Rör till dom har smält.
Tillsätt socker och grädde.
Koka på svag värme under omrörning i ca 10 minuter.
Ta kastrullen av värmen, bryt choklade i biter och lägg ner den i kastrullen och rör om så att chokladen smälter

Häll upp smeten i en långpanna (20 x 30 cm) klädd med smörat bakpapper.
Låt stelna
Skär ut fyrkantiga bitar


Super gott :)

Nu är det lite kvällsmat på gång här, men ha en fin kväll :)

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Hej ..det var ett tag sedan jag var här inne :) fin apa du köpt :) ja lite julgodis får man ju ha o baka lite skall jag oxå göra i veckan önskar dig en fin måndag kram

    SvaraRadera
  2. Det där godiset är jättegott....bakar inte själv , men jag har ätit dom...supergoda !
    Ha en bra vecka !
    Kram

    SvaraRadera