tisdag 6 november 2018

Det där med hudvårtsprodukter

Hejsan hejsan !

Det där med hudvårdsprodukter är en hel djungel tycker jag, säkert många med mig. Det ska vara rengöringsprodukter, återfuktande, kräm runt ögonen och kräm/lotion till kroppen. Ja man vill ju göra allt för att se fräsch ut och inte ha allt för många rynkor. Men vad ska man välja ? Sådana produkter är ju inte gratis precis och man hinner ju testa en hel del innan man träffar rätt och även bli halvt ruinerad haha.

Nu har jag en väldigt känslig hud, har alltid haft. Som barn hade jag mycket eksem, fick psoriasis av en halsfluss som vuxen (vilket är borta som tur är). Och nu har jag fått en hudsjukdom som heter rosacea, ser ut som värsta tonåringen i ansiktet, massor av utslag men som tur är inget som kliar. 
Men det är inte vackert och inte alls roligt, känner mig så ofräsch. 

Jag har varit väldigt stressad den senaste tiden av olika anledningar och det är väl en orsak till att jag har fått det. Men jag hoppas att salvan jag fick på hudmottagningen ska hjälpa mig fort.   

Så just nu är det bara apotekets produkter som gäller för mig.

Hur tänker ni kring hudvårdsprodukter ? Några bra tips ?

(en liten del av det som står i badrumsskåpet)

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Jag önskade att det skulle ha kommit in lite tips här �� jag är usel på det här med krämer och tänker som du. Dyrt är det och man vet inte om de är bra. Får man nån testprodukt är de för små för att jag verkligen ska känna att de är bra. Till ansiktet använder jag Clarins Beauty Flash Balm.��

    SvaraRadera