tisdag 22 maj 2018

Cykelfest

God morgon alla !

Tisdag och veckan är igång för fullt, idag ska jag till min vän och frisör, ska bli spännande och höra vad hon säger om mina tokiga ideér. Mer om det i morgon :)

I lördags var vi på cykelfest (som jag skrev om tidigare). För er som inte vet vad det innebär ska jag förklara lite.

Det innebär att alla som har anmält sig till denna festen träffas på ett ställe, man får något gott att dricka i handen när man kommer. Sen får man ett kuvert med flera kuvert i. Man öppnar och får en adress dit man ska cykla. Där serverades det förrätt, supergott var det. En timme går fort och dags att öppna nästa kuvert och det var ju hem till oss som hade varmrätten. När klockan slog 20,00 var det dags att öppna kuvert nummer tre och cykla till efterrätten.

Vi har träffat så många trevliga och roliga människor och skrattat så vi fick ont i magen. Och för att inte tala om allt gott vi har ätit. När efterrätten var uppäten och klockan var 21,30 var det dags för sista kuvertet, alltså där festen skulle vara. Där dansade vi och hade roligt natten lång. 
Roligast var såklart att cykla runt och träffa alla.

Vi träffades hemma hos våra vänner på en liten fördrink innan vi cyklade till samlingsplatsen. Så när klockan slog 03,00 ca slog jag igen mina blå.


I söndags var jag lite trött, men jag mådde prima och det är jag så glad över.

Hoppas ni förstår lite vad en cykelfest handlar om :)

Lite bilder från när vi var hemma hos våra vänner.








Önskar er en fin tisdag.
Kram Pia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar