tisdag 6 mars 2018

Vasaloppet

Tjingeling på kvällskvisten !

Idag blev det ett riktigt sent inlägg, jag borde redan ligga nerkrupen i sängen och sova. Men tiden har sprungit iväg och så var jag bloggsugen :)

Tänkte vi skulle prata lite om Vasaloppet, ja tro för guds skull inte att jag körde det för det kommer aldrig att hända. Nej, det var min käre make som gjorde det. Jag är mäkta imponerad av alla som tar sig igenom 9 mil på skidor.

Jag och Eric var med som supporter, riktigt roligt att se och heja på Niklas, han var så himla grym. Vi åkte i bilen och stannade på tre ställen plus att vi tog emot honom i Mora förstås. Bilköerna var långa och vi var oroliga att vi inte skulle hinna från ställe till ställe, men det gick fint.

När vi var i Oxberg (3 mil kvar till mål) då märktes det att han behövde oss och våra hejarop, då såg han trött ut. Men han kom i mål och det med bravur, så himla grym och jag är en stolt fru.

Han gick i mål på 6 timmar och 56 minuter, sjukt bra !!     






Det var en perfekt dag med lagom temperatur. Och jag fick en riktig kvalitétsdag med sonen.

Det var Vasaloppet det, nu måste jag slänga mig i bingen.

Kram från mig
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar