torsdag 23 mars 2017

Blindstyre och en efterlängtad son

Hej hej !

Vilket underbart väder vi har haft idag, solen har verkligen strålat från en klarblå himmel. Önskar jag kunde slutat tidigt idag och njutit av vädret, men det gick inte, paniksaker på jobbet som måste gå före. Men jag hoppas på en tidig dag i morgon :)

Hade en tid hos optikern idag och nu är det bekräftat ännu en gång att jag är ett blindstyre, shit va dåligt jag ser. Beställde nya linser men är även sugen på ett par nya glasögon, finns ju så mycket snyggt, men vi får se.

Köpte med mig lite fina rosor när jag åkte hem från optikern, så fint med snittblommor och såklart vill jag ha det lite extra fint när sonen kommer hem, även om han bryr sig nämnvärt om mina rosor.





Så nu går jag här och trampar och väntar, snart kommer han i sin bil. Skönt att han tar sig hem för egen maskin nu och vi slipper att åka och hämta. Visst kan han åka tåg men det blir lite bökigt men cykel och massa packning, så egen bil är inte dumt.

Och i morgon är det fredag igen, tjohoo, var tog veckan vägen ? Då blir det jobb sen after work med vänner, mys på hög nivå :)

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Ja idag är det fredag och solen skiner. Underbart. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ja idag är det fredag och solen skiner. Underbart. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Så vacker färg på rosorna !!....har precis kastat ett gäng här hemma, de såg ganska ledsna ut. Men jag har andra vårblommor inomhus...utomhus lär det dröja ett tag innan de kommer fram...i alla fall hos oss, men våren är här. Det var 12 plusgrader idag, men jädrans vad det blåser !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Ja men vilket väder. Tur det är snyggt med brickor och att det finns många bågar att välja på. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Här har du ett blindstyre till, haha :) Men ännu så länge ser jag bra på långt håll vilket jag är glad över. Så fin bukett! Alltid trevligt med snittblommor hemma, de förgyller verkligen tillvaron tycker jag.

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  6. Wooo ljuvliga rosor ...
    /Kram

    SvaraRadera