torsdag 8 augusti 2013

Vintips

Tjing !
 
Har det regnat på er idag ? Här har det kommit lite regn till och från och nu är det redan mörkt ute, är hösten på intågande måntro ?
 
På sommaren blir det alltid liiite mer vin än vanligt, så gott till grillat. Eller kanske ett glas kallt läskande rosévin en varm solig eftermiddag, när man har kommit upp från en varm strand, så gott.
 
Vill tipsa om mina favoriter..
 
Rött vin
 
 
Dricker inte ofta vitt vin, men detta var riktigt gott.
 
Rosé 
 
 
Har ni några sommarfavoriter ?
 
Sov gott kära vänner.
Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Roligt med lite nya vintips! Tycker dock att Morbergs är godare på box än flaska...
    Kramis Kate

    SvaraRadera
  2. Tack för vintips, jag köper oftast samma och samma för jag vet aldrig vad jag ska köpa :) Men nu kan jag prova något nytt!
    kramar viktoria

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen.....har inga särskilda favoriter just nu, men i lördags köpte vi ett rosévin till kräftfesten som var jättegott och jag tog faktiskt kort på det som jag kommer att lägga ut senare på bloggen.....;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Alltid trevligt med tips på gott vin =)
    Tack. Hoppas du mår fint. Kramen

    SvaraRadera
  5. Vintips..jo man tackar! :)
    Kram!

    SvaraRadera