måndag 4 september 2017

Dålig uppdatering och en halv Ironman

God kväll !

Här är jag igen, uppdatera bloggen är just nu inte min starka sida, men så blir det ibland. Jag är jätte glad att jag fortfarande har ganska många läsare med tanke på hur sällan jag är här inne nu. Ska försöka bättra mig....

Måste berätta om våran förra helg, då vi var på Tjörn. Ni kanske kan gissa att vi var där för att Eric hade tävling, han körde en halv Ironman (simma 1900 m, cykla 9 mil och 2,1 mil löpning). Har sagt det tidigare, men det är helt galna sträckor i mina ögon. Men Eric gjorde det med bravu.

Han sa innan starten att han skulle bli jätte glad om han klarade allt på 4 h 30 min. Men när vi såg att han kanske skulle klara under 4 h 20 min stod jag och hoppade vid målet. Kollade på klockan och spanade efter Eric, kollade på klockan igen, men var är han nu då.... Jaaaa ! där var han, kollade på klockan igen, hjärtat började slå allt snabbare, jaaaa han klarade det !! 4 h 19 min. Min Eric slog rekord med 20 minuter från förra gången han körde på Tjörn, så grym han är och så stolt jag är. Så nu var han i mål, helt slut även jag. Ja, ni ska veta att det tar på krafterna när man är på tävling även för oss som är bredvid, galet hungrig blir man också haha.

Här kommer lite bilder

Visst ser han snabb ut haha ;) ;)


Mycket bra kämpat


Klart att man ska ha en massage efter en sådan prestation


Nöjd !


Hoppas allt är bra med er !
Varm kram
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar