lördag 26 november 2016

När 13 veckor har gått

Hej hej !

Hur har ni det i julstöket, är allt pynt, stjärnor och stakar på plats ? Här är allt klart nu, har till och med bakat lite.


Ja, nu har det gått 13 veckor, 13 veckor sedan jag och en kollegor bestämde oss för att sluta med sötsaker (godis, chips, fika, dricka). För övrigt har jag ätit precis som vanligt.

Målet var förstås att gå ner några kilo, känna mig piggare och helt enkelt må bättre. Träningen har tyvärr inte gått så bra som jag hade tänkt mig, men jag är jätte nöjd ändå och stolt över mig själv då vågen visade minus 8 kg i går när jag vägde mig igår.

Nu kommer jag unna mig lite gott denna kommande julmånad, men absolut inte vräka i mig. Jag vill ju förstås inte gå upp mina kilo som jag har tappat, så träning kommer bli ett måste, vilket jag faktiskt har saknat.

Man behöver absolut inte krångla till det eller göra en stor grej utav det. Det gäller bara att vara bestämd och säga nej tack när gosakerna kommer fram.

Det går om man vill !


Lite pynt som har kommit upp

Nope, nu måste jag sätta lite fart, det blir en tidig lunch här idag, sen blir det ett tufft träningspass...jag är pepp !!

Fin dag till er !
Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Bra där, kul med viktminskningen och bra jobbat. Imponerande att klara av att sluta med socker.... det ör ju mitt behov, och jag har äntligen lyckats få kontroll på det efter min viktminskning i somras. Är glad för det, men kan inte påstå att jag är så mycket piggare tyvärr ;-(
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat med kosten!
    Själv ligger jag efter med jul- och adventsstök men jag tar det med ro!

    Stor adventskram till dig //Jenny

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat !
    Men godsaker kan man vara utan tycker jag...visst äter jag ibland också, men om man ska dra ned på något för att må bra, så är det godsaker man kan dra ned på enl. mej ;))
    Önskar dej en fin vecka utan sötsaker, hihi...
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Jag har också gått i mål. På första advent hade jag hållt upp 99 dagar. I januari kör jag igång igen. Du med?
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Heja dig!! Grymt kämpat!! :-)
    Kram på dig.

    SvaraRadera