torsdag 24 juli 2014

Kanske till nästa sommar

Tjing !
 
Ni har väl inte svimmat i värmen ? Jag tog hand om lite stryktvätt sent igår kväll, puh det var riktigt varmt, men det var ett måste då jag har börjar packa lite smått. Kroatien here we come....yes på lördag drar vi. Även om det är väldigt varmt här hemma ska det bli skönt med lite miljöombyte. Vi åker med våra vänner så tråkigt kommer vi i alla fall inte att få :)
 
När vi var iväg på vår lilla roadtripp så åkte vi ju förbi Höga kusten, vi stannade till på ett oerhört vackert ställe där det fanns restauranger och även några butiker. Fick syn på denna stolen som jag tycker var riktigt läcker, har aldrig sett någon sådan tidigare.
 
Tyckte att den såg ju inte så svår ut att göra själv....eh inte jag då, tänkte mer på min son som läser till snickare....är väl ett bra projekt ?
 
Han sa i alla fall inte nej (inte ja heller om sanningen ska fram), så kanske till nästa sommar har jag en sådan vacker stol ute på vår balkong :)
 
 
Man använder sig alltså endast av tjockt rep och lite pinnar...hur svårt kan det vara liksom ;)
 


 
Ha det fint !
 
Kram Pia

9 kommentarer:

  1. Stolen ser ju riktigt läcker ut men är den sittvänlig måntro. Höga kusten är ett ställe som jag skulle vilja åka till och jag tänker alltid på Tomas Ledin då...:) Ha det bra i sommarvärmens hetta

    SvaraRadera
  2. Läcker stol men som man kan undra håller den sitt efter sitt? tror nog det ändå här är för varmt nu då man jobbar stranden är d som gäller i denna värmen ...skugga o fläkt är nice :) ha det gott kram

    SvaraRadera
  3. Oerhört vacker vilstol! Gillar detaljerna med repen ;-)

    SvaraRadera
  4. Häftig stol! Jag har en hög med stryktvätt som ska fixas innan jag lägger mig.
    Ha en härlig resa, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Ja hur svårt kan det va liksom? ;-) hahaha.

    Hoppas på någon uppdatering från resan, om inte här så på instagram :-)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  6. Haha vad roligt, jag provsatt den nu när vi var i Båstad. Dom har den i en butik där och jag är också riktigt sugen på den:) Men kanske sant som du säger, att man kan göra den själv... Får höra med mannen:) Kram kram

    SvaraRadera
  7. Superfin stol men hmmm... kanske inte heeeelt enkel att göra, fniss :)

    Önskar dig en jätttefin semester, njuuut!!

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  8. En lite annorlunda och tuff stol;).....hoppas du har det bra i värmen...ni åker i morgon då....från värme till värme, hihi....det ska bli lite svalare i landet efter helgen....Kroatien är jättefint vi var på Makarska Rivieran (vet inte hur det stavas)...och det var fräscht och fint, men smala stränder där vi var.....du blir säkert nöjd;)
    Kram bia......trevlig resa!

    SvaraRadera
  9. Så fin stol! Ha en fin semesterresa. Kram Stina

    SvaraRadera